Po nakupu vozila se je pokvaril menjalnik
VPRAŠANJE
Potrebujem nasvet. Od pooblaščenega prodajalca (ki ima tudi servis vozil) sem kupil kombi. Po prevoženih cca.1000 km se je pokvari menjalnik. Kombi sem peljal na servis k temu prodajalcu, ki pa mi je dejal, da naj bi bil zaradi neprimerne vožnje za nastalo škodo odgovoren sam, na kar pa ne pristanem, saj sem menjalnik uporabljal pravilno. Zanima me, kako je z garancijo. Ali ta pokriva tudi menjalnik in ali je prodajalec dolžan odpravit napako? Kakšen je postopek za uveljavitev garancije in v katerem zakonu je to točno opredeljeno?
ODGOVOR
Spoštovani!
Institut garancije urejata Obligacijski zakonik (Uradni list RS, št. 97/07 – OZ) v členih 481 do 495 in Zakon o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 98/04 - ZVPot) v členih od 15.b do 21.č. Slednja ureditev se uporablja za primere potrošne prodaje (kakršna je bila tudi vaša). Blago, za katerega je predpisana zakonska garancija, določa Pravilnik o blagu, za katero se izda garancija za brezhibno delovanje, ki določa garancijo med drugim tudi za proizvode avtomobilske industrije.
Ob nakupu vozila bi vam moral biti izstavljen garancijski list, v katerem bi bilo navedeno, ali vam prodajalec oz. proizvajalec v okviru garancije morebiti jamči oz. zagotavlja več pravic, kot vam sicer gredo po zakonu (npr. daljši garancijski rok, kritje morebitnih stroškov, zagotovitev nadomestnega vozila ipd.).
V kolikor okvara menjalnika ni posledica vaše nepravilne uporabe le, gre za napako stvari (motornega vozila), za katero garancija vsekakor velja.
Po zakonu (in pravilniku) vam je v okviru garancije proizvajalec (preko pooblaščenega distributerja) dolžan zagotoviti servis in brezplačno odpravo napak. Če bi bil čas odprave napak daljši od 45 dni, ste upravičeni do brezplačne menjave motornega vozila za novo vozilo. V kolikor vam novo vozilo ne bi bilo zagotovljeno, lahko razdrete kupoprodajno pogodbo ali zahtevate znižanje kupnine.
Glede postopka uveljavljanja garancije pa velja, lahko najprej zahtevate odpravo napake. Če bi prišlo do menjave menjalnika, vam mora proizvajalec za nov menjalnik izdati nov garancijski list, proizvajalec pa je dolžan tudi sam kriti stroške za material, nadomestne dele, delo, prenos in prevoz izdelkov, ki bi nastali pri odpravljanju okvare oz. nadomestitvi menjalnika z novim. Proizvajalec oz. pooblaščeni serviser vam lahko za čas popravila tudi zagotovi brezplačno uporabo nadomestnega vozila.
Rok za uveljavljanje teh pravic je 2 leti od dneva, ko ste zahtevali brezplačno odpravo napak ali zamenjavo blaga z novim. Če pa bi vam ali vam je zaradi napake menjalnika nastala kakršnakoli dodatna škoda, pa lahko povrnitev le te zahtevate tudi z odškodninsko tožbo.
Invita d.o.o., pravno svetovanje
Telefon: 090 3213
2,71 €/min* | Vsak dan od 07.00 do 21.00 ure
*za klice iz omrežja Telekom. Za klice iz drugih omrežij ceno določa Vaš operater. Splošni pogoji.