Promocija sončnega zahoda!
VPRAŠANJE
Tako kot mnogi pri tej agenciji smo jim tudi mi nasedli in vplačali veliko predrage počitnice na Tenerifih za 780 E brez hrane prevoza... . Takrat so nam na njihovi promociji dobesedno dve uri prali možgane in nam kazali lažne kataloge na katerih je bila cena potovanja cca 3500 €. Ko smo jim povedali da mogoče to ni za nas ker nismo sigurni da bomo lahko potovali zaradi določenih zadev so nam preprosto zagotovili da počitnice lahko z lahkoto prodamo ali damo kot darilo komur koli.
Sedaj pa ko to hočemo narediti pa imajo celo vrsto pogojev, niti enega pa nimajo zapisanega v pogodbi napr: starost, oseba mora iti s partnerjem, nikoli ni smela potovati preko njihove agencije itd.
Mi pa te počitnice dejansko lahko prodamo samo tistemu ki je že potoval na tak način in z njimi potencialnega kupca že imamo . Z njihove strani nikoli in nikdar ni bil omenjen niti en pogoj za prenos pogodbe na nekoga drugega.Kaj lahko storimo da dobimo nazaj vsaj del našega denarja?
V naprej hvala lepa
ODGOVOR
Spoštovani!
Iz vašega vprašanja je razbrati, da želite prenesti pravice iz že plačanega turističnega aranžmaja na tretjo osebo (kupca) in da vam agencija tega ne dovoli oziroma išče izgovore, da do tega ne pride.
Ob nastalem problemu imate več pravnih možnosti. Katera od njih je optimalna, pa je odvisno vaše osebne odločitve in od določenih okoliščin, ki v vprašanju niso bile v celoti pojasnjene (ali ste plačali le del ali celoten aranžma, kaj točno je vsebina pogodbe, ki ste jo sklenili, ali obstajajo tudi kakšni splošni pogoji poslovanja, ali je bila pogodba napisana na obrazcu ali ne, ipd.)
Ena od možnosti, ki jo imate je, da s tožbo zahtevate razveljavitev pogodbe, ki ste jo sklenili in posledično zahtevate povrnitev nastale škode (vračilo že plačane kupnine, z obrestmi). Pravni temelj takšne tožbe je prevara (določba 49. člena Obligacijskega zakonika, v nadaljevanju OZ), ki jo je povzročila agencija z namenom, da bi vas napeljala k sklenitvi izpodbijane pogodbe. Prevara je bila v tem, da je pred podpisom pogodbe trdila eno, po prejemu denarja pa drugo, oboje pa z izključnim namenom, da se iz takšnega protipravnega dejanja obogati.
Druga možnost, ki ste jo že sami omenili, je prenos pogodbe, s katero bi pravice, ki ste jih pridobili po pogodbi in za to plačali veliko denarja, odplačno prenesli na tretjo osebo. V tem primeru OZ v 122. členu določa, da je potrebna privolitev upnika (beri agencije). Iz vaših navedb je razbrati, da je prav v tej privolitvi bistvo vašega problema. Skratka, za prenos pogodbe je potrebna privolitev agencije, za katero ste napisali, da je že ob promociji izjavila, da počitnice lahko preprosto prodate. S tem je bila torej podana privolitev v prenos pogodbe. Agencija pa sedaj prenos pogodbe pogojuje s pogoji, katere ne morete izpolniti in kateri niso zapisani v pogodbi, ki ste jo sklenili. V tem delu agencija krši pogodbene obveznosti, kamor se štejejo tudi ustni dogovori, ki so bili sklenjeni med strankama. Takšni ustni dogovori prav tako veljajo na sodišču, le težje jih je dokazati (lahko npr. s pričami). V povezavi s pravkar navedenim ne vidimo razloga, zakaj agencija nasprotuje prenosu pogodbe, saj so plačilo za aranžma že dobili plačan od vas.
Za vsak nastali spor velja, da ga je najbolje rešiti po mirni poti, v vašem primeru to pomeni, da agenciji pošljete opomin pred tožbo, s predlogom na sporazumno ureditev spornega razmerja, po možnosti naj bo opomin sestavljen in žigosan s strani odvetnika. Če to ne bo uspešno bi predlagali, da se vloži tožba na razveljavitev pogodbe zaradi prevare agencije in povračilo nastale škode.
Želimo vam veliko sreče in vas lepo pozdravljamo.
Invita d.o.o., pravno svetovanje
Telefon: 090 3213
2,71 €/min* | Vsak dan od 07.00 do 21.00 ure
*za klice iz omrežja Telekom. Za klice iz drugih omrežij ceno določa Vaš operater. Splošni pogoji.